مکاران فروش۵۰ تا ۷۵ درصد پورسانت بدین تا فروش اجناس تون زیاد شه. بعضیا حتی پورسانتایی به میزان ۱۰۰ درصد قیمت محصول میدن تا فهرستی از خریداران رو به جمع خریداران خود اضافه کنن.

راه حل ۱۳: مراکز تولید خود رو در بخشای مختلفی از کشور راه اندازی کنین

همیشه سعی کنین که مراکز تولید اجناس خود رو در جایای مختلفی تأسیس کنین. بهترین روش اینه که مراکز مختلفی رو در محدوده جغرافیایی زیادی پخش کنین. وقتی بیشتر کارکنان رو در یک منطقه متمرکز می کنین، مشکلاتی به وجود میاد. پس فکرتون رو به کار بندازین و تصمیم بگیرین که مرکز تولید بعدی رو در کجا برقرار کنین.

اگه کسب و کاری آنلاین دارین، بهتره که از کارکنان بخش پشتیبانی در مناطق متنوعی استفاده کنین. بهتره که حضوری محلی داشته باشین تا مردم، بیشتر به شما اعتماد کنن. مثلا اگه یک شرکت سئو (انجام خدمات بهینه سازی سایتا واسه موتورهای جستجو) دارین که محل دفتر اون در تهرانه، بهتره که واسه جذب مشتریان تهرانی سعی کنین.

راه حل ۱۴: طیف اجناس خود رو گسترش بدین

استیو جابز می گفت: خیلی از شرکتا ترجیح دادن که اندازه خود رو کوچیک کنن و شاید این کار، واسه اونا کار درستی بود. ولی ما راه دیگری رو انتخاب کردیم. ما باور داشتیم که اگه به عرضه اجناس عالی به مشتریان ادامه بدیم، اونا به خرج کردن پول بیشتر واسه این اجناس ادامه میدن.

رمز کار در اینه که سهم خود رو در بقیه بازارهای در رابطه، افزایش بدین. اگه بر تولید یک محصول خاص تمرکز کنین، خطر اینکه شرکتای بزرگ جای شما رو بگیرن، بسیار زیاده. پس همیشه تنوع اجناس خود رو گسترش بدین. مثلا، اگه ژامبون تولید می کنین، شکلای مختلف مختلفی از مواد غذایی منجمد رو هم تولید کنین و فقط به تولید ژامبون اکتفا نکنین. اگه کارکنان میدونی (field staff، کارکنانی که خارج از ساختمان اداری شرکت یا سازمان شما کار می کنن) دارین و می خواید بهترین استفاده رو از اونا ببرین، باید طیف خیلی از اجناس رو واسه فروش داشته باشین. اگه فقط بر یک محصول تمرکز کنین، با توجه به حقوق مناسبی که باید به کارکنان میدونی خود پرداخت کنین، سود زیادی عاید شما نمیشه.

در دنیای آنلاین هم، ایجاد تنوع واسه فروش موفق، ضروریه. مثلا، اگه محصولی عرضه می کنین که چگونگی عضله سازی رو آموزش می ده، لازم نیس که اطلاعات مربوط به چگونگی ساخت سیکس پک (عضلات شکم شش تکه ای) رو در همون محصول بذارین. عوضش می تونین ۲ محصول متفاوت تولید کنین و آموزش ساخت سیکس پک رو در محصول جداگونه ای ارائه بدین. این راه حل فروش بیشتر به شما کمک می کنه تا واسه ۲ محصول خود، قیمتایی رقابتی مشخص کنین و از راه بیش فروشی (upsell) یا گسترش متقاطعِ (cross promoting) اجناس به ۲ فهرست خریداران خود، درآمد بیشتری کسب کنین.

راه حل ۱۵: گوش دادن به مشتریان، اثر مفیدی بر کار و کاسبی و رسیدن به فروش موفق داره

فروش موفق با ۲۶ راه حل منحصر به فرد - قسمت 2 آرایش ، زیبایی و مدل لباس

سعی کنین بفهمین که مشتریان تون به چی نیاز دارن، به چه دلیل از محصول شما استفاده می کنن و چی می تونست کار اونا رو ساده تر کنه. همیشه به جزئیات این جور موارد، دقت کنین. گوش دادن به مشتریان، به خاطر این موجب فروش موفق می شه که از این راه، زبون مشتری رو یاد می گیرین. وقتی رفت و امد با مشتری رو شروع می کنین و مشکلات اونا رو درک می کنین، یاد می گیرین که پیام بازاریابی محصول خود رو به زبانی قابل درک به اونا انتقال بدین.

راه حل ۱۶: با داشتن USP عالی، منحصربه فرد باشین

داشتن صدای خوب خیلی مهم نیس. مهم تر اینه که منحصربه فرد باشین – استیون مَلکموس

هر محصولی که به بازار عرضه می کنین، باید دارای ویژگی منحصربه فردی باشه. مثلا اگه مدادهای معمولی رو تولید می کنین، کاری کنین که مدادهای شما منحصربه فرد باشن، مثلا از ویژگیای اضافه ای مثل مقاومتِ بیشتر در برابر شکستنِ نوک مداد، یا راحتی بیشتر در زمان گرفتن اون در دست، یا چیزی مثل اون، بهره مند باشن.

سعی کنین که پیشنهاد فروش منحصر به فردِ (USP) ساده ولی قانع کننده ای داشته باشین. مثلا، اگه کتابی در مورد «کسب درآمد آنلاین» می فروشید، حتما باید ویژگی ای داشته باشین که شما رو از بقیه ی افرادی که اینجور کتابایی رو میفروشن، جدا کنه. اگه مغازه اینترنتی دارین، کاری کنین که مغازه شما منحصربه فرد باشه؛ مثلا از امتیازایی مثل ارسال رایگان کالا یا تحویل کالا در همون روز ثبت سفارش، بهره مند باشه.

راه حل ۱۷: در سطح محلی آزمایش کنین و به شکل بین المللی گسترش پیدا کنین

اول باید محصول تون رو به مصرف کنندگان محلی عرضه و اونو آزمایش کنین و ببینین که چیجوری عمل می کنه. اگه نتونین محصول خود رو در سطح محلی به فروش برسونین، واسه فروش گسترده ی اون در سطحی بین المللی هم شانس زیادی نخواهید داشت. بازار محلیِ آزمایشی خود رو طوری انتخاب کنین که در اون، واسه محصول شما خواسته وجود داشته باشه.

اگه فهرستی از ایمیلای افرادی رو دارین که واسه دریافت اطلاعات از شما، مشترک شدن، سعی کنین محصول تون رو با قیمت تخفیفی به اونا بفروشین. بعضیا این روش رو معرفی محصول داخلی (internal launch) می گن. توجه کنین که کاربراتون، چقدر این روش ارائه محصول رو قبول می کنن. تغییراتی جزئی بسازین و به طور دائمی اونو بهبود بدین. به این روش می تونین فروش آنلاین خود رو افزایش بدین.

راه حل ۱۸: با سودهای به دست اومده دوباره سرمایه گذاری کنین

فروش موفق با ۲۶ راه حل منحصر به فرد - قسمت 2 آرایش ، زیبایی و مدل لباس

چند پولدار رو می شناسین که با سرمایه گذاری در حسابای پس اندازشان، به ثروت دست یافته ان؟ من که اینجور فردی رو سراغ ندارم – رابرت جی آلن

بهتره که همیشه، چیزی که از کسب و کارتون به دست آورده اید رو دوباره واسه کسب و کارتون سرمایه گذاری کنین. هیچوقت درآمد به دست اومده رو واسه چیزای غیرضروری هزینه نکنین (مثلا واسه خرید مبلمون اداری جدید یا دفتر کاری گرون قیمت). شما همیشه باید واسه گسترش کسب وکار خود در آینده، مقداری پول نقدِ ذخیره داشته باشین.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   لقاح مصنوعی چیه؛ مراحل، خطرات و عوامل وابسته بهش - قسمت 2

واسه فروش موفق، اول باید محصول خوبی داشته باشین. واسه اطمینان یافتن از این مسئله باید روی تحقیق و پیشرفت سرمایه گذاری کنین. از درآمد کسب و کارتون واسه تأمین هزینه های فرایند تحقیق و پیشرفت استفاده کنین و حقوق بالایی رو واسه خود، کنار نذارین .

راه حل ۱۹: واسه رسیدن به فروش موفق، باید حرفه ای باشین

من تازگیا به دکتر جدیدی مراجع کردم و فهمیدم که مطب اون در جایی به نام ساختمان تخصصی پزشکان قرار داره. همین مسئله باعث شد که بی معطلی احساس بهتری پیدا کنم – جورج کارلین

با گسترش کسب و کارتون، مدیریت اون به تنهایی، واسه شما سخت میشه. در زمان نیاز، افرادی رو استخدام کنین که می تونن خود رو با ارزشاتون و اهداف کسب و کارتون، وفق دهند. در کار و کاسبی آنلاین، خیلیا توانایی مالی استخدام افراد زیاد رو ندارن. اگه شمام اینجور شرایطی دارین، افراد مورد نیازتون رو گلچین کنین. شما واسه فروش موفق، به تیمی اختصاصی نیاز دارین تا در رسیدن به اهداف تون به شما کمک کنه.

راه حل ۲۰: به کارکنان تون به چشم همکاران تون نگاه کنین

هیچوقت رئیس بازی درنیاورید. همیشه کاری کنین که کارکنان تون حس کنن که شمام یکی از اونا هستین. اگه طوری رفتار کنین که اونا حس کنن شما رئیس اونا هستین و رابطه خوبی با اونا برقرار نکنین، ممکنه که اثر بدی بر روحیه ی اونا بذارین.

خیلی از افرادی که کار و کاسبی آنلاین دارن، افرادی رو واسه دورکاری استخدام می کنن یا یک تیم مجازی دارن. در این صورت، نباید طوری رفتار کنین که مغرور به نظر برسین و همیشه باید دستمزد اونا رو به موقع پرداخت کنین.

راه حل ۲۱: کارکنان، باارزش ترین دارایی شمان

در صورت به تعویق افتادن پرداخت دستمزدها، کارکنان نباید احساس کنن که شما عمدا پرداخت دستمزد اونا رو به تعویق انداختین. در شرایط افزایش میزان کار هم، از قبل به کارکنان تون آگاهی بدین که باید حجم خیلی از کار رو بکنن. اگه کارکنان میدونی دارین، به اونا آموزشای عملی لازم رو ارائه بدین. باید اطمینان پیدا کنین که اونا از توانایی لازم واسه جواب دادن به همه سؤالات مشتریان پنهون، بهره مند هستن.

سعی کنین که به رشد و پیشرفت افراد در تیم تون کمک کنین. این کار می تونه تا حد زیادی، اعتماد به نفس و روحیه ی کارکنان شما رو افزایش بده. تا جایی که می تونین افراد بومی رو استخدام کنین و اگه کارکنانی دارین که از مناطقی دور به محل کار خود بین، تا جای ممکن از اونا حمایت کنین. کیفیت کارکنان، تأثیر مستقیمی بر فروش موفق اجناس داره. اگه تیمی عالی داشته باشین، اجناس شمام عالی هستش و تیم شما سریع تر می تونه مشکلات رو پیدا و حل کنه و آسون تر دست به ابتکار و نوآوری بزنه.

راه حل ۲۲: صادق باشین تا به فروش موفق برسین

دستاوردها در زمین گلف اهمیتی ندارن، چیزی که مهمه، نجابت و صداقته – تایگر وودز

مالیات بر درآمدتان رو درست ثبت کنین. اگه به اندازه کافی با حسابداری آشنا نیستین، حسابداری رو استخدام کنین تا کارای مربوط به حسابداری رو واسه شما بکنه. اگه خدمتی رو ارائه میدید، به مشتریان تون ضمانت برگشت پول بدین (در صورت نبود رضایت از خدمات). اگه نمی تونین خدمتی رو به صورتی که توضیح شده انجام بدین، بدون درنگ، پول پرداختی رو به مشتری برگردونین.

راه حل ۲۳: خدمات پس از فروش بی همتایی ارائه بدین (Unmatched After Sales Service)

فروش موفق با ۲۶ راه حل منحصر به فرد - قسمت 2 آرایش ، زیبایی و مدل لباس

اگه شما به مشتریان تون توجه نداشته باشین، حریف تون این کار رو انجام میده – باب هوئی

خیلی از کسب و کارا در همین مسئله با شکست روبرو می شن. اونا واسه محصول شون بازاریابی می کنن، اونو به مشتریان شون میفروشن ولی پس از اون، خبری از تیم پشتیبانی نیس. ارائه خدمات پشتیبانی به مشتریان هم به اندازه بقیه مراحل، مهمه. فقط مشتریان راضی هستن که دوباره واسه خرید به شما مراجعه می کنن و کیفیت اجناس و خدمات شما رو به بقیه پیشنهاد می کنن. فراموش نکنین که بازاریابی دهن به دهن، هنوزم بهترین وسیله واسه به معروفیت رسیدن یک برند و فروش موفقه.

راه حل ۲۴: واسه تیم فروش تون، برنامه تشویقی داشته باشین

چی بیشتر از حقوق ماهیانه به کارکنان تون انگیزه می ده تا فروش رو زیاد کنن؟ اگه هیچ پاداشی واسه فروشندگان درنظر نگرفته باشین، بیشتر اونا پس از رسیدن به سهمیه ی فروشِ (مقدار کالائی که باید در دوره ای مشخص، به وسیله عاملین فروش فروخته شه) خود، دیگر واسه فروش بیشتر تلاشی نمی کنن. واسه اونا چه سودی داره که فقط واسه فروش چند محصول بیشتر، سخت تر کار کنن؟

ولی اگه واسه تیم فروش تون برنامه ای تشویقی رو ترتیب بدین، مشاهده می کنین که فروش اجناس شما پس از اجرای برنامه تشویقی، افزایش پیدا می کنه. تشویق کننده تعیین شده می تونه هر چیزی باشه، مثل نمایش ماهانه ی نام و تصویر بهترین فروشنده در سایت شرکت، یا پرداخت اضافه حقوق. توجه کنین که کدوم تشویق کننده واسه کارکنان شما بهتر جواب می ده و چیزی رو که می خوان به اونا بدین.

راه حل ۲۵: به آزمایش کردن ادامه بدین

به آزمایش کردن اجناس یا خدمات خود ادامه بدین. متن آگهی تبلیغاتی، نقاط قیمت (price points، قیمتایی که در اون قیمتا، تصور می شه که خواسته واسه محصولی خاص، تقریبا بالا باقی خواهد موند)، ساختار سایت، ترفیعایی که اعطا می کنین و بقیه موارد رو آزمایش کنین. تنها پس از آزمایشای فراوانه که می تونین مؤثرترین راه رو واسه فروش موفق، پیدا کنین. اگه کار و کاسبی شما طبق وبه، حتما باید از تکنیکای بهینه سازی تبدیل (conversion optimization techniques) واسه آزمایش و یافتن کارآمدترین راه واسه بستن فروش، استفاده کنین.

راه حل ۲۶: همیشه بیشتر از حدِ انتظار و خواسته مشتری عرضه کنین