لاغری سریع نگرانی ی افراد بسیاریه. باید چاق باشین تا بفهمین چاقی چه دردیه. شاید درباره رابطه چاقی و دیابت یا رابطه بین چاقی و استرس چیزایی شنیده باشین. بد نیس بدونین چاقی جدا از اینکه تأثیرگذاری بر سلامتی جسمی، روی ذهن و روان فرد هم اثر منفی بر جای می ذاره. وقتی لباس مورد علاقه تون تنگ باشه، نتونین مثل بقیه بدوید یا همیشه نظرات منفی در مورد اندام تون ، به سرعت واسه کاهش وزن تشویق میشید و به دنبال راههای کاهش اندازه کمر و روشای لاغری بازو و … می گردین. اگه به دنبال لاغری سریع هستین و قصد دارین به سرعت لاغرتر شید، باید کاهش وزن تون سالم و بی خطر باشه. با ادامه مقاله همراه باشین تا ببینین واسه لاغری سریع اما سالم چیکار باید کرد.

 

۱. غذاهای طبیعی و سالم استفاده کنین

تا حد امکان از مصرف غذاهای فرآوری و بسته بندی شده پرهیز کنین. نمک خاصیت نگهدارندگی داره و این غذاها پر از نمک و پس سدیم هستن. مصرف زیاد سدیم واسه سلامتی مضره. بهتره از غذاهای سالم و تازه مثل میوه ها، سبزیجات، غلات کامل (سبوس دار)، لبنیات و پروتئینای کم چربی استفاده کنین.

۲. مصرف نمک رو کم کنین

لاغری سریع اما درست با ۱۳ پیشنهاد کابردی و مهم  آموزشی

اگه می خواید چیزی واسهمیان وعده تون بخرین، مقدار نمک اونو از روی برچسب اش بخونین. مصرف ۱۴۰ میلی گرم یا کمتر سدیم در هر وعده غذایی واسه سلامتی مناسبه؛ پس اگه حتما خواستین که غذای فرآوری شده استفاده کنین، اجناس کم نمک تر رو انتخاب کنین.

۳. یک فنجون قهوه یا چای بخورین

لاغری سریع اما درست با ۱۳ پیشنهاد کابردی و مهم  آموزشی

روزتون رو با یک فنجون قهوه شروع کنین. کافئین موجود در قهوه ادرارآور بوده و پر از آنتی اکسیدان هاییه که سلولای بدن تون رو از آسیبا محافظت می کنه. اگه اهل قهوه نیستین، چای هم با خواص مثل گزینه مناسبی به حساب میاد. طبق تحقیقات جدید چای سبز با افزایش سوخت و ساز بدن موجب می شه در طول ۲۴ ساعت ۷۰ کالری بیشتر از پلاسیبو (استفاده از روشای درمانی ظاهری و تلقینی) سوزانده شه.

۴. مصرف نوشیدنیای شیرین رو متوقف کنین

کالری دریافتی از نوشیدنیا نسبت به کالری دریافتی از مواد غذایی جامد، خاصیت سیرکنندگی کمتری داره. نوشیدن آبمیوه یا نوشیدنیای کاراملی به اندازه مصرف یک کاسه سبزیجات و غذاهای شامل پروتئین شما رو سیر نمی کنه؛ پس تا حد امکان مصرف آبمیوهای پر از شکر، نوشابه و نوشیدنیای الکلی رو متوقف کنین. با مصرف این نوشیدنیا به بدن تون کالری بالایی می رسه، ولی بازم به سرعت احساس گرسنگی می کنین. در جدا از اینکه نوشیدنیای الکلی با متوقف کردن سوخت وساز چربیا اثر بیشتری در اضافه وزن دارن.

۵. وزنه و دمبل بخرین

لاغری سریع اما درست با ۱۳ پیشنهاد کابردی و مهم  آموزشی

از پولی که واسه خرید وزنه و دمبل می پردازید، هیچوقت پشیمون نخواهید شد. تمرینات قدرتی به افزایش حجم عضلات کمک می کنه. افزایش حجم عضلات باعث می شه چه در زمان کار، چه در زمان استراحت، در تموم ۲۴ ساعت شبونه روز و هر ۷ روز هفته کالری بیشتری بسوزونین. هر چه عضلات بیشتری داشته باشین، زودتر می تونین لاغر شید. واسه شروع از وزنها و دمبلای سبک تر استفاده و هفته ای سه یا چار بار ورزش کنین. پس از یه مدت از تغییراتی که در اندام تون به وجود میاد، متعجب میشید.

لاغری سریع اما درست با ۱۳ پیشنهاد کابردی و مهم  آموزشی

۶. مصرف ادویه رو افزایش بدین

لاغری سریع اما درست با ۱۳ پیشنهاد کابردی و مهم  آموزشی

مصرف ادویهای مناسب لاغری در کاهش وزن و لاغری سریع مؤثره. «کپسایسین» ترکیبیه که در فلفل هندی (قرمز) و هالاپینو پیدا می شه. این ترکیب باعث می شه، بدن هورمون آدرنالین بیشتری ترشح کنه که نتیجه اون افزایش سوخت وساز و افزایش کالری سوزیه. تندی غذا موجب می شه اونو با سرعت کمتری میل و زودتر احساس سیری کنین. بقیه ادویهای مفید واسه کاهش وزن عبارتند از زنجبیل، زردچوبه، فلفل سیاه و مرزنگوش (آویشن کوهی).

۷. به رختخواب برید

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   فنگ شویی و راهنمای کامل اجرای اون در منزل 

لاغری سریع اما درست با ۱۳ پیشنهاد کابردی و مهم  آموزشی

شاید این عبارت به نظر خنده دار بیاد، ولی کم خوابی باعث افزایش وزن می شه. تحقیقات زیادی نشون دادن خوابیدن کمتر از ۷ ساعت در شبا، سرعت سوخت وساز بدن رو کم می کنه. وقتی که دیرتر به رختخواب برید، احتمال اینکه به خوردن وسوسه شید بیشتره؛ پس پاداش خواب کافی و به موقع، کمک به کاهش وزنه.

۸. غذای مصرفی خود رو یادداشت کنین

طبق تحقیقات انجام شده کسائی که غذای مصرفی شون رو یادداشت می کنن (به ویژه زمانی که در حال خوردن هستن) کاهش وزن بیشتری دارن. با نوشتن چیزایی که می خورید، یادتون می مونه که دقیقا چه خوردین. ممکنه در بعضی مواقع چیزایی رو که می خورید از یاد ببرین، ولی با نوشتن همیشه جلوی چشم تون هستن و بهتر می تونین تغذیه تون رو کنترل کنین.

۹. ورزش هوازی انجام بدین

لاغری سریع اما درست با ۱۳ پیشنهاد کابردی و مهم  آموزشی

البته فواید ورزش واسه سلامتی انکارناپذیره، اما فکر می کنین بهترین زمان ورزش واسه چربی سوزی چه موقعه؟ تمرینات ورزشی همیشه مفید و تأثیرگذاره، اما تأثیرش هنگام غروب دو برابر می شه. با گذروندن روز و رسیدن به شب، سوخت وساز بدن یواش تر می شه. سی دقیقه ورزش هوازی پیش از شام، سرعت سوخت وسازتان رو افزایش داده و واسه دو سه ساعتی اونو بالا نگه می داره. با تمرین ورزشی، می تونین به کاهش استرس خود کمک کنین و با جلوگیری از پرخوری به وزن مناسب برسین.

۱۰. به خودتون گرسنگی ندین

لاغری سریع اما درست با ۱۳ پیشنهاد کابردی و مهم  آموزشی

حذف وعدهای غذایی و گرسنگی کشیدن راه مناسبی واسه لاغری سریع و سالم نیس. اگه نگرانیای روزانه وقت کافی واسه صرف وعدهای غذایی رو از شما دزدیدهه، چیزایی در خودرو یا میز کارتون نگه داشته و با مصرف شون از احساس گرسنگی جلوگیری کنین. اگه وعده غذایی خود رو حذف کنین، در وعدهای بعدی با دو برابر کردن غذا به سلامتی خود آسیب میزنین. گرسنگی سرعت سوخت وساز بدن رو کم می کنه. واسه حل این مشکلات بهترین روش اینه که روزانه سه وعده غذایی و دومیان وعده بخورین ومیان وعدهای غذایی بیشتر از ۳ یا ۴ ساعت معطلی نیفتد. کالری دریافتی رو در وعدهای غذایی خود پخش کنین. اگه ممکنه وعدهای غذایی تون رو از یاد ببرین، روی گوشی موبایل تون زنگ اخطار بذارین.

۱۱. خوراکیای شامل آب زیاد بخورین

واسه اینکه بدن تون به درستی فعالیت کنه و سم زدایی از بدن خوب انجام شه، باید مقدار زیادی آب استفاده کنین. یک راه مناسب واسه تأمین آب مورد نیاز بدن تون، مصرف غذاهاییه که در داخل خود مقدار زیادی آب دارن. خیار، گوجه فرنگی، هندوانه، انگور، کرفس و آناناس آب بالایی دارن. این مواد ازجمله منابع تأمین فیبر هستن و با داشتن مقدار زیادی فیبر موجب احساس سیری می شن.

۱۲. غذاهای پر از مواد معدنی استفاده کنین

پتاسیم، منیزیم و کلسیم می تونن به تعادل سدیم در بدن کمک کنن. غذاهای پر از پتاسیم مثل سبزیجات برگ سبز، بیشتر غذاهای نارنجی رنگ (پرتقال، سیب زمینی شیرین، هویج و ملون)، موز، گوجه فرنگی، سبزیجات چلیپایی (مثل شکلای مختلف کلما و به ویژه گل کلم)، لبنیات کم چرب، مغزها و دانه ها دارای خواص زیادی هستن. این مواد غذایی در کاهش فشار خون، کنترل قند خون و کاهش مریضیای طولانی مثل دیابت تاثیردارن.

۱۳. به پوچ و دروغین توجهی نکنین

قرصای لاغری زیادی در بازار وجود دارن. بعضی از این داروها ادعای کم کردن ۵ کیلو در ۱۰ روز رو دارن. ممکنه ناامیدی شما رو وسوسه کنه تا به جای لاغری از راه رژیم غذایی سالم به سراغ این داروها برید، اما باید بدونین این داروها معمولا مشکلات بدی به دنبال دارن و کاهش وزن شون در بیشتر مواقع باز می شه. با رژیم غذایی مناسب، تمرینات ورزشی و بقیه پیشنهادای موجود در این مقاله می تونین لاغری سریع و بی خطری داشته باشین.



 


دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید